منبع :‌ همکاران‌سیستم

این نسخه ویژه قرار است از اواخر آگوست عرضه شود

مایکروسافت تایید کرد که ویندوز ۱۰ را از طریق حافظه‌های فلش USB هم ارائه می‌دهد.
به گزارش وبسایت theinquirer [5]، مرکز خبری WinFuture.de پیش از این گزارش داده بود که بر خلاف دیگر شرکت‌ها مانند اپل که امکان بارگذاری مستقیم به‌روزرسانی‌های سیستم‌ عامل از روی اینترنت را برای کاربران خود فراهم می‌کنند، مایکروسافت همچنان در نظر دارد محصول جدید خود را از طریق روش‌های فیزیکی ارائه دهد و در این زمینه حافظه‌های فلش USB به فرمت‌های کنونی این شرکت اضافه شده‌اند.
مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای به مرکز VentureBeat این خبر را مورد تایید قرار داد. یکی از سخنگویان این شرکت بزرگ نرم‌افزاری در این خصوص گفت: «مدت کوتاهی پس از عرضه نسخه نهایی، خرید ویندوز ۱۰ روی حافظه‌های فلش در کانال‌های فروش سراسر جهان ممکن خواهد بود».
با این وجود باید توجه داشت که در نخستین روز عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ نمی‌توانید یک حافظه فلش مجهز به این سیستم عامل را در اختیار بگیرید و قرار شده است که این نسخه ویژه از اواخر آگوست عرضه شود.
انتشار نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت مبتنی بر حافظه‌های USB در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های جدید بدون درایور مخصوص دیسک‌های نوری عرضه می‌شوند و حافظه‌های USB برخلاف دیسک‌های DVD می‌توانند نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی سیستم‌ عامل را به راحتی در خود نگه دارند.
عرضه نسخه جدید سیستم عامل مبتنی بر USB همچنین فرآیند نصب را تسریع می‌کند و به ویژه برای ویندوز ۱۰ که قابلیت پشتیبانی از سیستم ورودی USB Type-C هم در نظر گرفته شده است.